maandag 18 mei 2015

So cute

''Daar is 'tie dan'' Het dekentje met tekst is klaar.
Wat ik al verteld had bij mijn vorige bericht, is dat het idee van internet af komt maar ik heb er zoals gewoonlijk mijn eigen draai aan gegeven. De bollen wol komen bij de Zeeman vandaan, voor die prijs is het altijd leuk om wat uit te proberen, en het is gelukt!
Ik heb er bijna elke avond tot 12 uur aan gewerkt, en dat natuurlijk met veel plezier.

Deze deken is met dubbele draad gebreid met een rondbreinaald van 7 mm.
Ik wist niet goed hoeveel bollen wol ik nodig had, maar heb op de gok 4 bollen grijs en 2 bollen crème gehaald, en je zult het geloven of niet had er precies genoeg aan :-) had alleen nog een beetje crème over.
 
Toen ik klaar was, zag ik dat de randjes wat gingen krullen maar dat is heel makkelijk op te lossen,
namelijk door een theedoek over de omgekrulde randen te leggen, wel even de randjes goed leggen, en dan de strijkbout op een lage temperatuur zetten anders kan de wol gaan krimpen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling :)

Ik zou het leuk vinden jullie mening te horen, dus als je tijd heb laat even een berichtje achter
alvast bedankt!





Liefs Margreet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten