dinsdag 16 februari 2016

Zpagetti haken/ Commode mand

Al die garen die maar ligt te liggen en in de weg ligt.. Het word tijd dat ik eerst maar even de restje van alle bolle wol en katoen op ga maken. Als ik het bij sommige mensen op de blogs wat voor garen ze allemaal over hebben valt het bij mij nog wel mee.. Maar ik vind het tijd dat ik er wat mee ga doen. 

Ik had een aantal bollen zpagetti garen gehaald dit ligt er al 2 jaar.. Dus heb ik een poosje op pinterest rond gesnuffeld naar een leuk patroontje. Zo kwam ik hele leuke gehaakte mandjes tegen en met een beschrijving van het patroon. Dit is wel in het Engels en heb ik het zelf iets anders gehaakt in het begin, maar het is een behoorlijk mandje geworden al zeg ik het zelf. En ik ben weer een bol zpagetti garen lichter.

Het patroon is hier te vinden. Er staat in de beschrijving dat het is gehaakt met haaknaald 8 รก 9 mm. Ik heb het met 12 mm gehaakt en een heel stukje groter geworden. op de site staat dat hij een diameter van 15 cm x 15 cm heeft en die van mij heeft een diameter van 22 cm x 22 cm en dan heb ik nog niet alle rijen van de bodem gehaakt.. 
Ik ben begonnen met een magische ring en daar 4 vaste in te haken. Op deze site staat dat ze beginnen met 3 losse en maken daar een ring van. en daarin haken ze 4 vasten. Maar aangezien ik met een haaknaald van 12 mm haak was het een heel gepriegel en heb ik het met een magische ring gedaan.











Liefs Margreet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten