dinsdag 3 april 2018

Hartje haken + patroon

Een aantal weken geleden werd er gevraagd of ik het patroon van de hartjes, die ik haakte voor de kerstdagen, wilde maken. Ja dat wil ik zeker doen! Het is niet moeilijk!

Het patroon (NL)

Het garen wat je hiervoor nodig hebt is wat je zelf het prettigst vind. En de haaknaald die je nodig hebt.
Ik heb dit hartje gehaakt met creative cotton van Rico en haaknaald 4
Verder heb je nodig:
•schaar
•vulling
•naald voor het afhechten

Toer 1: haak 2 l, haak 1 vaste in de 1e losse

Toer 2: haak 1 losse, haak 2 vaste in de vaste van de 1e toer.

Toer 3: 1 losse, haak 1 vaste in de 1e vaste en haak 2 vaste in de 2e vaste (3)

Toer 4 - 14: 1 losse, haak 1 vaste in de 1e 2 vaste van de vorige toer en haak in de laastje vaste 2 vaste (4). Ga zo door tot je 14 vaste hebt gehaakt

Toer 15: 1 losse, haak 7 vaste.

Toer 16: Keer het werk haak 1 losse en haak de 1e twee vaste samen. Haak daarna 5 vaste.

Toer 17: Keer het werk en haak 1 losse. Haak de 1e en 2e vaste samen. Haak nog 4 vaste.

Toer 18: keer het werk en haak 1 losse. Haak de 1e en 2e vaste samen. Haak 3 vaste. Haak een halve vaste aan de zijkant en hecht af.

Herhaal toer 15 t/m 18 nog eens om zo een hartje te krijge.

Haak nog een hartje en leg ze met de verkeerde kanten op elkaar. Haak de 2 hartjes rondom aan elkaar vast met vasten. Als je de hartjes bijna sluit stop er dan een beetje vullig in, niet teveel, en haak dan tot het hartje gesloten is.

Haak in het boogje een lusje van losse zodat het hartje opgehangen kan worden.

Ik heb er zelf bloemetjes op geborduurd met restje garen.



~Liefs Margreet~



Geen opmerkingen:

Een reactie posten