woensdag 17 april 2019

Wereldkaart haken

Een tijdje geleden hadden de kinderen het over al die verschillende landen. Ze snapte niet waar die allemaal lagen. Het is ook moeilijk te begrijpen als je 5 jaar bent. Er zijn zoveel landen en steden. Zo noemde mijn dochter het vakantie huis ' het buitenlandhuis' ze had geen flauw idee waar het was en waarom dat nu anders was. Het is daarom ook heel lastig uit te leggen. Nu kwam ik op het idee een landkaart te haken. Gewoon om iedere dag naar te kijken. Zo krijgen ze meer inzicht hoe het er allemaal uit ziet buiten Nederland. En al zeg ik heg zelf ik ben er apetrots op dit haakwerk. Het is naar mijn idee super goed gelukt! Ik heb het op de kamer van de jongens gehangen. 
En de kinderen die kijken er graag naar.


Heel veel haakplezier en tot de volgende post. 
♡ Liefs Margreet

11 opmerkingen:

  1. Wat ONTZETTEND gaaf! Als reisjournalist zou ik dit ook wel willen haken zeg, waanzinnig! Ofwel: dit heb je top gedaan. Mocht je het patroon ooit uitbrengen: ik ben er als de kippen bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve reactie! Ja ik ben er onwijs trots op! Ik zal eens kijken of ik het patroon uit kan schrijven. Ik krijg er ook via instagram leuke reacties op. Wie weet!! Liefs Margreet

      Verwijderen
    2. Het patroon staat op mijn blog veel haakplezier!

      Verwijderen
  2. Ik vind hem ook supergoed gelukt! Heb je een patroon gebruikt of heb je hem zelf bedacht? Echt heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel! Ik heb het een beetje van pinterest en een beetje van mijzelf! Er is na mijn weten geen patroon hier van op internet te vinden. Ik ben niet echt een patronen schrijver maar na al deze reacties ga ik het toch maar wagen. Zo kunnen er meer mensen dit super leuke wandkleed haken. Super leuk dat je een reactie achter laat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel tof!
    Onze zoon is gek op wereldkaarten en globes. Weet heel veel landen aan te wijzen op de grote wereldkaart op zijn slaapkamer.
    Jouw gehaakte wereldkaart is heel mooi.
    Mocht je het patroon gaan uitschrijven/tekenen ... ik houd me van harte aanbevolen ... ;-)
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor uw reactie! Wauw wat goed! Onze kinderen vinden het ook leuk en weten inmiddels ook al veel landen te benoemen. Ik ben al begonnen dus ik hoop het gauw uit te kunnen brengen.

      Verwijderen
    2. Het patroon staat inmiddels op een extra pagina. Ik hoop dat het duidelijk is;)

      Verwijderen